Prognosfruit 2019

WAPA - Svjetska udruga industrije jabuka i krušaka izdala je prvu procjenu uroda

08.08.2019.

8. kolovoza 2019. gotovo 300 međunarodnih predstavnika iz sektora proizvodnje jabuka i krušaka sastao se na konferenciji Prognosfruit u Aldenu Biesenu, u Belgiji. Tijekom konferencije, objavljena je europska procjena uroda jabuke i kruške za 2019. godinu. Ove godine, proizvodnja jabuka u EU se procjenjuje na 10,5 milijuna tona. To je smanjenje od 20% u odnosu na prošlogodišnje rekordne urode i za 8% u odnosu na prosječni urod tri prethodne godine.
Urod krušaka se procjenjuje na 2 milijuna tona, što je smanjenje od 14% u odnosu na 2018. godinu.
Osim alternacije, nakon lanjskih rekordnih uroda, na procjenu uroda ove godine utjecalo je nekoliko čimbenika: naročito blagu zimu, hladan i vlažan svibanj, kasni mraz, sunčan i topao lipanj, toplinski val i sušu u srpnju, nagle promjene temperature i slabu cvatnju. Međutim, ti su faktori u raznim regijama bili različitog intenziteta te su zato i znatne razlike u prinosima po regijama.
Uz to, za krušku je ukupna niska vrijednost očekivanog uroda uglavnom posljedica pada uroda talijanskih krušaka zbog čega je ukupna prognoza druga najniža u desetljeću. Pad je uglavnom rezultat slabe cvatnje, pod utjecajem visokih uroda lani, vrućine prošle sezone i kiše.
Stajalište je za jabuku da je na prinose u istočnom dijelu EU utjecao prodor hladnog zraka u svibnju s padom prinosa od 44% u Poljskoj u odnosu na lani. Međutim, u većini zemalja se proizvodnja jabuka umjerena smanjila ili se stabilizirala. Tako Francuska, Španjolska i Portugal bilježe lagani porast uroda.
U pogledu kvalitete, mogli bi postojati problemi sa ožegotinama i veličinom.
Kod kruške procjene govore o umjerenim ili čak i ozbiljnijim smanjenjima prinosa i to u svim glavnim zemljama koje proizvode kruške, osim malog porasta u Španjolskoj. Što se tiče postojećih zaliha, na tržištu su još uvijek previsoke zalihe, ali se očekuje kasni početak sezone za čak do dva tjedna što bi moglo doprinijeti boljoj ravnoteži tržišta.